nuffnang

MaR & CenCciA..*___*

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Tuesday, 15 March 2011

tergoda i tahu dengan kecantikan you nie....

oittttt.....salam satu malaysia ....


                                             gambar hiasan saja tuh...

hi hensem girls and cute boys semua......oppss tersilap pulak...korang tukar sendiri laa nye...haha..so tadikan aku lepak2 dengan kawan aku..dia datang rumah aku....agak lama laa tak jumpa...so kitorang lepak and bual2...hmm...dalam  3 bulan laa tak jumpa...rindu pulak ..hehe...kawan aku tu ,wana dia baru jew balik dari plkn...hi wana!! dengar dia cerita pasal kem dia kat sana..dia cakap best ar kat sana...tapi aku rasa biasa je...mybe aku tak terpilih kot masuk plkn..haha..aku tak kisah pom..lagi best apa ..duk kat rumah..on9,makan, and tidur..tu semua kerja nak membesarkan badan saja....

so time aku berbual dengan dia...aku teringatkan kucing aku ..YEK YEH...oit tu nama kucing aku...korang jangan pikir bukan2 pulak...kucing aku tu comel...super comel...haa..kucing jantan..roomate aku dulu time aku duk maktab..memang kenal sangat laa dengan nama kucing aku tuh...tiap2 hari aku duk cter sal kucing aku tuh...kesian gler kat roomate aku..hi syieda,tira and mira!!..kesian korang duk dengar kan...tapi aku tak kisah pom..duk ulang lagi cerita pasal kucing aku tuh kat diorang...

aku cter kat diorang kan macam kucing tu ada lagi...sebenarnya..kucing aku tuh da lama mati..huhu...sedih gler...tapi aku rasa macam yek yeh aku tuh ada lagi dekat dengan aku...roomate aku punya laa semangat gler time dengar aku punya cter pasal kucing aku tuh...hmm...hampeh...time aku cakap yang kucing aku daa lama mati...terus down diorang...haha..sory laa yer...nak nak mira..dia tu pendengar setia tau...kalau aku nak bercerita....kesian..haha...
                                       

                                         naa..cam nie laa rupa yek yeh aku tuh...


                                                hmmm...comel.....
                                   

                                                 pewitt.....lawa nye hang...


                             alahai lemah laa jantung aku....comel nya awak.....

                     awak ketawakan saya nye...eee tak suka...



naa...tu semua aku rompak dalam google je tuh..haa...kalau korang nak lagi..korang cari sendiri laa nya...lagi pom gambar2 nie daa memgugat iman aku daa...comel sangat doe...adoi...sape laa yang tak suka kucing...anyone?? raise ur hand please?? i want to see it....and korang tahu kan ..aku paling tak suka kalau orang tu main sepak je kucing kurap kat tepi jalan..apa laa dosa kucing tu..jahat laa korang nie..sesetengah laa..aku baik tau..mentang2 laa dia tu kucing kurap..korang main sepak2 je ..kesian tahu...huhu...

oleh sebab aku nie memang gilakan kucing....so...aku search laa sikit pasal kucing nie...klik punya klik..aku terjumpa laa satu tajuk dalam google..yang membuatkan aku rasa interesting pasal kucing nie... pasal kucing dan islam...korang tahukan yang masa zaman nabi dulu ..ada seorang sahabat nabi yang bernama abu hurairah...dia memang sukakan kucing....kucing nie bagi aku sebenar nya manja tau....kucing nie boleh dijadikan tempat untuk meluahkan perasaan..dia boleh jew jadi bestfriend kita..macam aku and yek yeh...aku suka sangat dengan bulu kucing..usap2 tiap2 hari..kadang kadang boleh membuatkan kita tenang apabila kita usap bulu kucing tuh...nak nak kucing parsi..perghh !!memang best ar....yek yeh!! i miss u... ok stop sal nie..kan aku cakap aku search pasal kucing and jumpa satu tajuk nie..kucing dan islam..haa...cuba korang baca...

Kucing dan Islam 

Abu Qatadah berkata bahawa Nabi Muhammad SAW pernah bersabda, "Kucing itu tidak najis. Ia binatang yang suka berkeliling di rumah (binatang perumahan)," [Hadis Riwayat At-Tirmidzi, An-Nasa'i, Abu Dawud, dan Ibnu Majah].
Diriwayatkan dan Ali bin Al-Hasan, dan Anas yang menceritakan bahawa Nabi Muhammad SAW pergi ke Bathhan suatu daerah di Madinah. Lalu, baginda bersabda, "Ya Anas, tuangkan air wudhuk untukku ke dalam bejana." Lalu, Anas menuangkan air. Ketika sudah selesai, Nabi menuju ke bejana. Namun, seekor kucing datang dan menjilati bejana. Melihat itu, Nabi berhenti sehinggalah kucing tersebut berhenti minum lalu (baginda) berwudhuk. Nabi ditanya mengenai kejadian tersebut, beliau menjawab, "Ya Anas, kucing termasuk perhiasan rumah tangga, ia tidak dikotori sesuatu, bahkan tidak ada najis."

Diriwayatkan dari Dawud bin Shalih At-Tammar dan ibunya yang menerangkan bahawa hambanya memberikan Aisyah semangkuk bubur. Namun, ketika ia sampai di rumah Aisyah, tenyata Aisyah sedang solat. Lalu, ia memberikan isyarat untuk menaruhnya. Sayangnya, setelah Aisyah menyelesaikan solat, ia lupa pada buburnya. Datanglah seekor kucing, lalu memakan sedikit bubur tersebut. Ketika ia melihat bubur tersebut dimakan kucing, 'Aisyah RA lalu membersihkan bahagian yang disentuh kucing, dan Aisyah memakannya. Rasulullah SAW bersabda, "Ia tidak najis. Ia binatang yang berkeliling." Aisyah pernah melihat Rasulullah SAW berwudhuk dari sisa jilatan kucing, [Hadis Riwayat AlBaihaqi, Abd Al-Razzaq, dan Al-Daruquthni].

                     tegoda i.....ishh u nie...kenapa laa lawa sangat...hehe                                               

Hadis ini diriwayatkan dari Malik, Ahmad, dan Imam Hadis yang lain. Oleh kerana itu, kucing adalah binatang, dimana, peluh, bekas dari sisa jilatannya adalah suci.

Nabi Muhammad SAW juga pernah memberi gelaran kepada Abd al-Rahman ibn Sakhr Al-Azdi sebagai "Abu Hurairah" yang beerti "Bapa anak-anak kucing" kerana sikapnya yang sangat menyayangi kucing.

Manakala menurut periwayatan Hadis Nabi didalam Sahih Bukhari Jilid 3, Buku 40, Nombor 552, menerangkan cerita seorang wanita yang telah terkena cakaran oleh seekor kucing dan bagi menghukum kucing itu, wanita tersebut telah bertindak mengurung kucing dalam sangkar penjara dan tidak memberikan kucing tersebut makanan atau minuman. Maka wanita itu dibalas/dihukum oleh Allah dengan buruk atas perbuatan wanita itu.

                                      awak....comelnya..tergoda i...

                                      

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tabung nuffnang